INNOVATION. PIN driftar sedan tidigare Warner Bros hemsida där man presenterar sina produktioner och bokar upp publik för kommande inspelningar.

Under vintern kontaktade Caroline Eggertz vid Warner Bros TV, PIN för att söka stöd i hur hemsida och bokningsfunktion kunde utvecklas. Januari och februari i år byggdes hemsidan om där bokningsfunktionen utvecklades från en kontaktsida, med en funktion för bokning av plats som publik vid kommande inspelningar.

Eftersom vi ville att bokningsfunktionen skulle ske i det närmaste helt automatiskt hade vi ett tydligt behov av att bokningarna följdes upp med automatiska bekräftelser och påminnelser, berättar Caroline på Warner Bros TV.

SMART LÖSNING
Lösningen som utarbetades var en rutin där bokningsbekräftelser som sänds till publiken på mail, kompletteras med att påminnelse sänds 48 timmar innan inspelning till tv-publiken. Regler på hemsidans bokningssystem känner av när påminnelsen skall sändas och till vilket nummer.

Det sker automatiskt och triggas av hemsidans bokningsfunktion efter valda regler. Efteråt visar loggen när eller om sms nått mottagaren.

Detta inlägg publicerades först i nyhetsbrevet här.

This post is also available in: English (Engelska)